یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۲۶:۳۹

معاون دریایی محیط زیست:
بازیافت کشتی در دریای خزر و خلیج فارس ممنوع است

باشگاه خبری فراساحل: معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه عملیات بازیافت کشتی طبق مصوبات کارگروه ویژه ذیل کارگروه سواحل در دریای خزر و خلیج فارس ممنوع اعلام شده است گفت: سازمان محیط زیست در مقابل فشار متقاضیان این صنعت تسلیم نمی‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، پروین فرشچی در جلسه کارگروه‌های زیست محیطی هرمزگان با اشاره به عدم صدور مجوز زیست محیطی فولاد آنامیس، اظهار داشت: تامین بخش اعظمی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه بر مبنای اوراق‌سازی و بازیافت کشتی پیش بینی شده است. وی در ادامه بیان داشت: طبق مصوبه کارگروه ویژه ذیل کارگروه سواحل، بازیافت کشتی در دریای خزر و خلیج فارس به دلیل بالابودن آلودگی زیستی بالای این صنعت ممنوع اعلام شده است.

معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه صنعت بازیافت کشتی یکی از کثیف‌ترین  و البته اقتصادی‌ترین صنایع دنیاست تصریح کرد: در دنیا تنها 7کشور در این حوزه فعالیت دارند که عمده این کشور‌ها را کشورهای فقیری که مسئله محیط زیست اولویت اول آنان محسوب نمی‌شود، تشکیل می‌دهد. فرشچی ادامه داد: اغلب متقاضیان این صنعت در کشور از بین برخی بازنشستگان هستند که با ورود به این صنعت و خرید کشتی‌های فرسوده با قیمت ارزان به دنبال منافع خودشان به دولت فشار وارد می‌کنند. وی در ادامه با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شود و محیط زیست را فدای خواسته عده‌ای خاص نمی‌کند گفت: البته اگر زمانی کشور این صنعت را به عنوان منافع ملی خود تشخیص دهد، پیگیری‌های لازم جهت اجرای طرح با رعایت کامل مقررات صورت می‌گیرد.



  کد خبر : 3270
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :